onsdag 1 januari 2014

Lästa böcker 2014

Januari
1. The Goldfinch av Donna Tartt
2. Främlingsleguanen av Martina Montelius
3. Allt jag önskar mig av Gregoire Delacourt
4. Vårt gemensamma liv av Anna Schulze
5. Kyss mig först av Lottie Moggach
6. Supernova av Marika King (omläsning)
Februari
7. Projekt längtan av Marika King
8. Min kamp 2 av Karl Ove Knausgård
9. Novellixfyra - Ramqvist, Billgren, Montelius, Sundström
10. Min kamp 3 av Karl Ove Knausgård
11. Flickan på tavlan av Rebecka Åhlund
Mars
12. Vinterkriget av Philip Teir
13. Vi ses på Place de la Sorbonne av Justine Lévy
14. Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson
15. Se döden på dig väntar av Maria Lang (omläsning)
16. Ofärd i huset bor av Maria Lang (omläsning)
17. Intrigernas hus av Maria Lang (omläsning)
18. Kind of Cruel av Sophie Hannah
April
19. Döden går på Operan av Loulou Forsell
20. Min kamp 4 av Karl Ove Knausgård
Maj.
21. När kejsaren var gudomlig av Julie Otsuka
22. Shopstop - rapport från ett celibat av Gunilla Brodrej
23. The Golden Notebook av Doris Lessing
24. Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
25. Vi kom över havet av Julie Otsuka
26. Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg
27. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children av Ransom Riggs
28. Ät mig av Agnès Desarthe
29. Äktenskapsbrott av Åsa Ericsdotter
30. Konsten att dö av Inger Edelfeldt
Juni
31. Barnbruden av Anna Laestadius Larsson
32. Ön av Lotta Lundberg
33. Allt av Martina Lowden (delvis omläsning)
34. Det handlar om dig av Sandra beijer
35. 40 - constant reader av Linda Skugge
36. Antiloper av Ester Roxberg
37. Fågelhuset av Ester Roxberg
Juli
38. Jag skulle så gärna vilja förföra dig men jag orkar inte av Margareta Strömstedt
39. The Nanny Diaries av Emma McLaughlin och Nicola Kraus
40. Eldar och is av Birgitta Stenberg
41. Black Out av Lisa Unger
42. Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård
43. Furioso av Carin Bartosch Edström
44. Vid musikens toner av Glen Burne
Augusti
45. Artighetsreglerna av Amor Towles
46. Jane Eyre av Charlotte Brontë (omläsning för kanske femte gången)
September
47. Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman
48. Pianostämmaren av Daniel Mason
49. Minnets spelplats av Gunilla Palmstierna-Weiss
50. Styckerskan från Lilla Burma av Håkan Nesser
51. Economista av Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius
Oktober
52. Kvinnan på övervåningen av Claire Messud
53. Beckomberga - Ode till min familj av Sara Stridsberg
54. A Gentleman of Fortune or, The Suspicions of Miss Dido Kent av Miss Anna Dean
55. Inred med vintage av Elsa Billgren
56. The Devil Within av Stephanie Merritt
57. Bellman & Black av Diane Setterfield
58. Allt det där jag sa till dig var sant av Amanda Svensson
November
59. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
60. Den andra kvinnan av Therese Bohman
61. Bara tre kan leka så av Denise Rudberg
62. Wuthering Heights av Emily Brontë (omläsning)
63. Tom, lille Tom av Barbara Constantine
64. Stål av Silvia Avallone
65. Min nattbror av Jonna Hellgren
December
66. Jaktlycka av Anna-Karin Palm
67. Little Women av Louisa May Alcott (omläsning)


Länkarna leder till mina recensioner av böckerna.

Inga kommentarer: