tisdag 9 juni 2015

Utgallrat


Idag gick vi till ett av våra närbelägna bibliotek (jag bor offish men med två bibliotek på gångavstånd) och bunkrade sommarläsning åt barnen samt gick igenom det som gallrats i år. Tyvärr hade de inte kommit till böckerna för mindre barn än - eller om det var tur, eftersom det blev tungt nog ändå. Jag samlasde ihop en hög sommardeckare till min man och så den här traven till mig själv.

Jag har alla böckerna om Harry Potter på engelska men för barnen kommer jag att behöva dem på svenska så Harry Potter och fången från Azkaban var given - sedan kom jag hem och insåg att just den har jag redan köpt på svenska... 

Christin Ljungqvists Kaninhjärta kan nog passa regniga kvällar ute i ingenstans i sommar och Madonnaboken kan jag ha som uppvärmning inför höstens konsert. Karin Boyes Kallocain har jag redan men jag kunde inte låta bli och de två Excessböckerna köpte jag enbart för formatet. Jag är helt enkelt hopplös.

Inga kommentarer: