tisdag 24 december 2013

God jul!

Så, nu är det faktiskt julafton, inledd med parallellt risgrynsgrötkok och Mozartkuletillverkande lätt avbrutet av barn som ramlade ur sängen. Granen är klädd, golven våttorkade och julklapparna inslagna. Åtta böcker ger vi bort, varav två till våra egna barn, och minst en vet jag att jag kommer att få - eller har redan fått men ännu inte öppnat.

Jag är smått förbluffad över att det nog ändå blir jul som det ska, även i år, trots allt som ställer till det och trots att jag knappt fick någon känsla av julstämning ens av gårdagens julkonsert, men jul blir det ju, oavsett. Och nästa år har vi inte hantverkarångest utan ett helt och fint tak.

Men jag önskar er mer än bara jul, nej, riktigt god ska den vara och med gott om tid att läsa böcker - för egen del får jag nog vänta tills det är dags att jobba igen, d.v.s. på fredag.

Inga kommentarer: