söndag 18 juni 2017

Lite för lite

Idag skriver jag om Sista skriketdagensbok.com.

En mailväxling med undertiteln "en bok om mode, död och erotik" måste ju vara perfekt för mig, som alltid älskat brevromaner och prublicerade brev och som samlade på brevvänner som barn - och som dessutom är intresserad av såväl mode som död.

Så tänkte jag när jag av en slump fick syn på Sista skriket av Emma Verovica Johansson och Philip Warkander men tyvärr stämde det inte riktigt. Det är lite för tunt för att verkligen fylla en bok och lite för ytligt för att väcka något bestående hos mig. Samtidigt finns det intressanta inslag som främst handlar om kroppens åldrande och vad det kan innebära att känna sig påklädd eller inte.

Den befinner sig extremt mycket i nuet, vilket är både en aning irriterande (avskedsfraserna!) och tilltalande (det sista skriket hinner tystna och ersättas av ett nytt på nolltid).

Här finns recensionen.

Inga kommentarer: