måndag 1 maj 2017

Månadsbokslut april 2017

I april påbörjade jag min omläsning av Ulysses men den får mig att somna så jag läser en hel del annat emellan. Faktiskt så mycket som fem böcker under april. Bloggade gjorde jag däremot nästan inte alls. Jag skulle kunna skylla på en konsert med Bachkantater men även om konserten ägde rum, även om jag lade en hel del tid på att öva inför den, är den inte någon faktisk orsak. Jag vet inte varför det blir så här, varför det ter sig så omöjligt att skriva något vettigt alls om böcker, eller om någonting. Jag bidar min tid men det blir svårare ju längre det dröjer. Jag måste skriva för att inte glömma bort hur man gör när man skriver. Och ändå är det så hopplöst svårt att ta itu med ens en liten futtig blogg.

Av de fem böcker jag läste ut var

två skrivna av män
en på engelska
en översatt från engelska till svenska
en fackbok
fyra lånade på biblioteket
en e-bok
en YA/Crossover

Inga kommentarer: