torsdag 2 februari 2017

Månadsbokslut januari 2017

Hjälp - hur blev det februari? Jag är fortfarande inte klar med årsbokslutet och nu är det dags att stänga januari. Årets första månad var en bokslutsdimma med sjuka barn där jag stängde ned Facebook och bet ihop. Länge harvade jag på med Gérard Genettes Narrative Discourse, som visserligen är intressant men inte helt kompatibel med en enorm trötthet, men jag läste också om korsetter (jag är väldigt svag för korsetter i teorin, något mindre i praktiken) och så manuskriptet till en bok som kommer till hösten. Bloggandet var, som så ofta, satt på undantag.

Jag läste ut fyra böcker och av dem var

en skriven av en man
två på engelska
en översatt till svenska (från tyska - det grämer mig att jag inte kan läsa tysk littertur oöversatt längre)
en fackbok
två lånade på bibliotek
en ungdomsbok/YA

Inga kommentarer: