torsdag 1 december 2016

Månadsbokslut november 2016

November. Den gråaste av månaderna som avslutades med advent och födelsedagsfirande för min yngste son men som annars mest var ett mörker. Dessutom lade jag två tredjedelar av månadens lästid på Bitch - In Praise of Difficult Women av Elizabeth Wurtzel. Den är intressant - och fascinerande så här nästan tugo år efter att den gavs ut, men kanske inte intressant.

Däremot ägnade jag mig åt att visa upp barn- och ungdomsbokomslag på instagram (#dagensbokomslag) och tack vare det, och att jag faktiskt lyckades recensera ett par böcker, blev november månaden med flest blogginlägg hittills i år.

Jag läste i alla fall ut fyra böcker och av dem var

samtliga skrivna av kvinnor
en på engelska
en översatt från engelska
en fackbok
två lånade på biblioteket
en omläsning
en thriller (sort of)

Inga kommentarer: