torsdag 3 november 2016

Månadsbokslut oktober 2016

Min egentliga favoritmånad försvann i ett trött töcken men avslutades med några dagar i Budapest. Sedan kom jag hem till det sedvanliga bokslutskaoset där jag fick skylla mig själv för att jag låg efter redan från början. Nu börjar jag komma ikapp och kan få till det sedvanliga lilla inlägget här också.

Jag läste men jag skrev inte, och jag läste inte heller så mycket som jag hade kunnat eller velat men jag läste i alla fall ett par väldigt bra böcker: Lotta Olssons De dödas verkliga antal och Therese Bohmans Aftonland. De kommer nog att komma högt upp på min årsbästalista när det är dags att åtminstone mentalt sammanställa en sådan.

För november, årets gråaste månad, törs jag inte lova särskilt mycket annat än en rad bokomslag från barn- och ungdomsböcker jag äger. Det blir alltså #dagensbokomslag på Instagram igen.

Av de fem böcker jag läste ut i oktober var

samtliga skrivna av kvinnor
en på engelska
en fackbok
en omläsning
en lånad på biblioteket
två recensionsexemplar från förlag

Inga kommentarer: