tisdag 1 december 2015

Månadsbokslut november 2015

Min november var en lång och mycket mörk månad. Jag läste en del men orkade inte blogga särskilt mycket, även om jag höll liv i min Instagramutmaning #dagensbokomslag och visade ett fackbokomslag om dagen. Jag knåpade väl ihop tre recensioner medan jag läste ut sju böcker, där skönlitteraturen hamnade i skuggan av facklitteraturen, något mycket ovanligt för mig. Nu vill jag egentligen bara läsa eskapistisk skönlitteratur men jag har lånat De sista vittnena som snabblån och har ett par fackböcker att recensera i december, så det verkar som om det dröjer.

Månaden avslutades också med den märkliga upplysningen att min blogg citerats i en litteraturvetenskaplig bok. Sagas bibliotek - föremål för forskning!

Nåväl, av de sju utlästa böckerna (en Novellixfyra räknas som en bok) var

samtliga skrivna av kvinnor
fem skrivna på svenska
två översatta till svenska
tre biografier
två övriga fackböcker
en deckare
en bestod av noveller
tre lånade på biblioteket
två recensionsexemplar

Inga kommentarer: