fredag 9 oktober 2015

Uppdatering

Jag reste till Salzburg och sjöng under några av de värsta jobbdagarna på året. Sedan kom jag tillbaka till berget av arbetsuppgifter detta medfört, samtidigt som sexåringens skola var stängd. Jag betade av detta berg på dagarna på kontoret och på kvällarna hemma, företrädesvis med tända ljus kring datorn. Nu är bokslutet rapporterat och några kontoavstämningar återstår, samt att ta fram material till revisorerna som kommer nästa vecka.

Att blogga har inte varit att tänka på men förhoppningsvis ska det bli lite bättre nu efteråt. Salzburgresan var inte ett dugg bokrelaterad men jag har en del vackra bilder att visa upp och lite hann jag läsa såväl före som under och efter den.

Idag fyller jag år och jag inledde dagen med paketöppning i all ensamhet före gryningen. Böcker, te och ett vackert kort - med böcker på, så klart.


Jag misstänker att jag innan dagen är slut kommer att ha beställt de tre återstående delarna i Elena Ferrantes Neapelserie som presenter till mig själv men nu är det dags att ta tag i de där kontoavstämningarna.

Och så recenserar jag Novellix sommarfyra med nyskrivna svenska novellerdagensbok.com idag.

Inga kommentarer: