tisdag 25 augusti 2015

Agera bibliotek

Sedan i våras tar jag de chanser jag får att låna ut mina böcker till vänner, kollegor och bekanta. Visserligen finns det böcker som jag är för rädd om men den större delen är ändå lite kantstötta. Det började med att jag lånade ut en bestialisk deckare, som jag inte vet om jag får tillbaka, till en kollega och sedan fortsatte det med en kombination av vanliga lån och mer medvetet bortlämnande av böcker - som ett lån till en början men utan att jag behöver få tillbaka dem. Det känns faktiskt riktigt bra att lätta lite i hyllorna på det sättet, även om det gäller att jag håller reda på vilka som har böcker jag faktiskt är angelägen om.

Det har gått så långt att jag ställer böcker för utlån/bortlämning på ett särskilt ställe (om du läser det här Helena, har jag en finlandssvensk Språk och Stämning till dig) och igår hade jag med mig Samantha Ellis Mina hjältinnor till min enda riktigt läsande kollega när hon kom tillbaka från semestern.

På söndag är det en liten trave på tre titlar som får lufta sig och bara en av dem känner jag måste komma hem igen sedan.

Inga kommentarer: