måndag 1 juni 2015

Månadsbokslut maj 2015

Jag kan inte riktigt förstå att det redan är juni, vart tog maj vägen? Vart tar mitt liv vägen? I början av maj fick nästa barn vattkoppor och slutet av månaden var en räcka av kvartsamtal, föräldramöte och öppet hus i skolan samt en konferens, så det är kanske inte så konstigt att det gick fort.

För första gången läste jag en bok två gånger direkt efter varandra, Den vita staden av Karolina Ramqvist, och för första gången fick jag så många recensionsexemplar att jag måste planera läsningen av dem (säkerligen vardagsmat för många men inte för mig).

Med denna läsning och omläsning nästan i ett, som jag rent statistikmässigt räknar som två böcker, läste jag ut sju böcker och av dem var

två på engelska
en översatt till svenska
en skriven av en man
en omläsning
en fackbok (doktorsavhandling!)
två lånade på biblioteket
en e-bok
ett recensionsexemplar

Inga kommentarer: