onsdag 13 maj 2015

En sen födelsedagspresent

Jag är inte så mycket för att gå och vänta långt i förväg på nya böcker; de kommer när de kommer är mitt resonemang men det finns ett par undantag. Dit hör Elizabeth Hands böcker om Cassandra Neary och Kate Mortons romaner och i år har jag tur, för det ska ges ut en av vardera senare i år.

Nu har det äntligen kommit lite information om Kate Mortons nya och titeln lyder - ta-da - The Lake House, vilket nog kommer att få det att vattnas i munnen på somliga (Helena och Jessica, framför allt). Men fram till ett par veckor efter min födelsedag får jag väl nöja mig med informationen på hemsidan. Visserligen tycker jag att hennes första böcker har varit bättre än de senare men när jag läser annat liknande inser jag att hon är bäst inom sin genre ändå.

Inga kommentarer: