lördag 1 november 2014

Månadsbokslut oktober 2014

Oktober kändes som en riktigt bra läsmånad med min numera mediokra standard, både med avseende på antalet och på hur bra jag tyckte att de var. Dessutom lyckades jag recensera tre av dem, åtminstone, tillsammans med ett par av septembers - sommarläsningen frå dock vänta ett tag till eller också ger jag bara upp och konstaterar att det får vara. Jag läste i alla fall ut sju böcker och av dem var

tre på engelska
samtliga skrivna av kvinnor
en självbiografi
en fackbok
en deckare
två lånade på biblioteket
en e-bok

Bäst var Bellman & Black av Dinae Setterfield och Allt det där jag sa till dig var sant av Amanda Svensson, där den senare verkligen överträffade mina förväntningar.

Om jag så här i budgettider ska lägga in en prognos för november (jag törs inte se längre än så) så räknar jag med att läsa ut sex böcker, varav samtliga kommer att vara skrivna av kvinnor, två på engelska och två lånade på biblioteket.

De hittills givna är Jag heter inte Miriam Av Majgull Axelsson, Den andra kvinnan av Therese Bohman, Wuthering Heights av Emily Brontë (omläsning) och Bara tre kan leka så av Denise Rudberg.

Inga kommentarer: