lördag 1 februari 2014

Bokslut januari 2014

Läsåret 2014 började riktigt bra - jag läste mig in i det med en av årets bästa böcker, The Goldfinch av Donna Tartt, som trots att den tog mer än tre veckors lästid var så väl värd det. Och trots att denna bok lade beslag på halva januari hann jag läsa ut ytterligare fem böcker (ja, jag erkänner, samtliga var på svenska och många av dem betydligt tunnare än min genomsnittsbok men låt mig få vara lite nöjd ändå). Bloggmånaden var däremot ganska usel - det var bokslut, takkaos, inbrott och sjuka barn och väldigt lite lugn och ro men jag fick hem ett okorrat manus av en av vårens romaner och det var en första gång för mig.

Av de sex utlästa böckerna var
en på engelska
en skriven av en man
en översatt från engelska
en översatt från annat språk
en e-bok (inte lånad på biblioteket!)
en lånad på biblioteket
en omläsning

Och så köpte jag tre böcker.

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

Låter som en tuff januari