lördag 19 oktober 2013

Ljuskälla

Lampan lyser på en annan lampa, min Lightwedge, som inte gör någon som helst nytta i biblioteket.
I kväll har jag ägnat några minuter åt något jag skjutit upp i månader: jag har bytt elkontakt på en lampa så att jag numera har lite bättre belysning vid arbetsplatsen i biblioteket. Biblioteket ja, eller rummet som jag brukar påstå är en gestaltning av mitt undermedvetna då det ständigt återgår till sitt kaotiska tillstånd är ju (ett av) mitt hems sorgebarn men återigen försöker jag ta tag i det och göra det till en plats där man kan vara, inte bara för att leta efter en bok - eller för att försöka röja i det. Och då är ju en lampa ett litet steg på vägen. Dessutom känns det väldigt bra de gånger jag lyckas övervinna min självbild av totalt ohändig/oteknisk och faktiskt åstadkommer något, hur simpelt det än är.

Inga kommentarer: