onsdag 9 oktober 2013

Födelsedag

Idag fyller jag år och jag har firat födelsedagen med rejält med pendeltågsläsning av Margaret Atwoods The Handmaid's Tale och ett biblioteksbesök med lån av tre böcker (Helioskatastrofen av Linda Boström Knausgård, Ingenting kan hindra natten av Delphine de Vigan och The Sense of an Ending av Julian Barnes).

Sedan har jag funderat en hel del över om jag ska unna mig en originlutgåva av Karin Boyes Moln i födelsedagspresent men efter att jag fått mail om att jag vunnit ett exemplar av Flickan på tavlan av Rebecka Åhlund tyckte jag nog att dagens bokkvot var fylld.

Och sist men inte minst har jag ägnat mig åt att bli vän med min födelsedagspresent - en surfplatta, något jag tjatat om väldigt länge, enligt min man. Och barnen uppfattar det nog som att den är lika mycket deras...

Inga kommentarer: