onsdag 8 maj 2013

Ickeepisk bokbeställning

Jag ägnar mig inte åt episka bokbeställningar. Faktum är, att jag knappt ägnar mig åt bokbeställningar alls men nu har jag i alla fall gjort det. Och en av böckerna är inbunden och precis utgiven, det är något ytterst sällsynt för mig. Så nästa vecka kan jag se fram emot ett paket innehållande:

Pain, Parties, Work: Sylvia Plath in New York, Summer 1953 av Elizabeth Winder
Available Dark av Elizabeth Hand
Mortal Love av Elizabeth Hand
Wolf Hall av Hilary Mantel

Frågan är om de kommer att gå före allt annat när de väl kommer eller om de får inordna sig i kön i någon mån. Just nu skulle jag satsa på att den första på listan blir nog den först lästa och att den sista får vänta till sommarsemestern men säker är jag inte.

1 kommentar:

Marcus sa...

Men vad kul! Lite halvepisk ändå med dina mått mätt. Du måste säga efter 10 sidor hur Sylvia Plath-boken är! Det är en bok jag är jättesugen på.