torsdag 2 maj 2013

Bokslut april 2013

April var faktiskt en riktigt skaplig läsmånad - värre var det med bloggandet. Tiden ville aldrig räcka till och de få rader jag lyckades få ihop var aldrig något jag hade lust att låta någon ta del av, eller också blev det halva blogginlägg. Nu ligger jag så långt efter med att skriva om det jag läst att jag inte vet hur jag ska kunna ta mig förbi det - hälften av det jag läst i år har jag som bäst kommit till nästanfärdiga recensioner. Och jag kommer inte att lova någon bättring i maj, för det kommer säkert bara att leda till det motsatta.

Men åter till läsningen. Sju böcker hann jag läsa ut och nuförtiden får jag ju tycka att det är riktigt bra men samtidigt vet jag inte om jag kan påstå att jag haft några storslagna läsupplevelser, mer småtrevliga eller sådana som haft något som kommit i vägen för det jag kunde ha funnit lysande.

Nåväl, av de sju var:

två på engelska
två översatta till svenska
samtliga skrivna av kvinnor
fyra lånade på biblioteket
en omläsning
en fackbok
två deckare

1 kommentar:

BokMamma sa...

Jag känner som så att det viktiga är att prioritera läsningen. Jag har för längesedan insett att jag kommer inte skriva om alla de böcker jag läser. Jag försöker släppa det för det skapar bara stress.