söndag 7 oktober 2012

Dyrgriparna 2

Hmmm, jag ska nog inte skriva inlägg som ska innehålla någon sorts summering när jag är trött (och när är jag inte det?). Till att börja med var jag tvungen att lägga till Barnbiblioteket Saga - hur kan man missa en sådan sak? - och det gjorde jag i det ursprungliga inlägget men när det ena efter det andra dyker upp - ja,då är jag nog tvungen att skriva ett kompletterande inlägg.

Karin Boye har jag en del av och det är nog där jag skulle kunna sträcka mig till lite högre belopp, även om jag ryggar för det, så det jag har, har jag haft i femton år, ungefär.

Olika former av jungfruspeglar eller "vad en ung dam bör veta" och liknande är också något jag samlar på och en följd av detta är att jag letar efter Evas kalender - också en av de samlingar som blir lite tydlig p.g.a. enhetligt format och utseende.

Sedan finns det ju det jag inte skaffar så mycket nytt av men har svårt att göra mig av med, som ett mycket stort antal brittiska och amerikanska ELLE och Vogue. De är hopplösa när jag flyttar men jag kan inte göra mig av med dem.

Och den svenska tidskriften Bibel som jag köpte i lösnummer när det begav sig; när jag till sist fyllde i prenumerationslappen lade de ned den och i stället fick jag Damernas värld...

Det kan bli en lång serie inlägg, det här...

Inga kommentarer: