fredag 7 september 2012

Äntligen!


Ja, idag kom äntligen mitt paket, som visade sig vara två, fram. Det var en beställning som i mycket hög grad var ett resultat av mitt bloggläsande:

Clara Lidströms UnderbaraClara - Vintagepimp och hemmafix heter ju delvis som hennes blogg som jag läst i många år.

ABC å allt om D av Nina Ulmanen hade jag nog inte beställt om det inte varit för Marcusbiblioteket. Hans recension gjorde mig också än angelägnare om Karolina Ramqvists Alltings början.

Störst del har dock Dark Places-Helena; utan hennes lyriska recensioner (fast de har ju följts av andra bokbloggares) hade jag nog inte hittat Susan Hills The Woman in Black, Elizabeth Hands Generation Loss och Caitlin Morans How To Be a Woman.

Dagar utan hunger av Delphine de Vigan, slutligen, har jag visserligen läst om i ett par bloggar, men den hade jag skaffat ändå.

Alltings början kommer att bli den första jag läser och The Woman in Black får nog vänta till lite mer senhöst men annars är ordningen oklar. Dessutom har jag ju två böcker jag läser just nu och några bibliotekslån. Ja, ja, det blir nog bra.

Inga kommentarer: