lördag 14 juli 2012

Not in Vogue anymore

Något som brukar förvåna de av mina bekanta som får veta det är att jag älskar modetidskrifter. Jag är dock inte särskilt avantgarde utan håller mig till brittiska och amerikanska Vogue och Elle (samt att jag köpte samtliga nummer av svenska Bibel när det begav sig). Jag har haft en hall tapetserad med utrivna sidor ur dessa och kunnat modellerna som ett rinnande vatten men det har egentligen aldrig synts i min klädstil, därav förvåningen.

Nåväl, ett tecken på att mitt liv är lite annorlunda är nog att jag i månadsskiftet mars/april köpte ett nummer av amerikanska Vogue och först nu tyckt mig ha tid att så mycket som bläddra i det. Jag läser dock i princip allt, utom popmusikavsnitten.


 Min hall när det begav sig. Det här var dock hall nummer två som hade modebilder på väggarna. Jag var och är väldigt förtjust i Moschinos annonser med "klippdockstema" samt korsetter, alltid korsetter.

Inga kommentarer: