söndag 11 mars 2012

Om en recension eller kanske en recensent

Jag är lite ambivalent till Gunilla Brodrej på Expressen. Jag läser hennes blogg - som jag kan bokmärka men inte länka till - jag läser hennes recensioner och betraktelser i nätversionen av tidningen och jag gillar en del och ogillar en del och så blir jag lite förvirrad - hon ska väl skriva om klassisk musik och opera men så är det barnböcker, teater, helt andra böcker. En allround kulturrecensent, kan man vara det? Får man vara det? Hon verkar få vara det.

Idag läser jag hennes recension av Camilla Thulins nya stilbok och gillar. Mycket. Själv mitt emellan 20 och 50 har jag en klädstil som delvis liknar den Brodrej beskriver, Myrorna + rea, med skillnaden att min garderob är stor. Tanten, den verkliga och den trendiga bilden, Odd Molly och förminskandet, och icke-modet. Jag kanske behöver den här boken; eller räcker det med Gunilla Brodrejs bild av den?

Här är recensionen.

Inga kommentarer: