tisdag 1 november 2011

Lightwedge

I somras åkte jag båt en natt med barnen. Jag var trött men ville läsa - problemet var att det inte gick att ordna belysningen på något sätt som gjorde att jag såg texten men inte väckte barnen. Den kvällen insåg jag att jag verkligen behövde en Lightwedge som jag läste om på Bokhora för ett par år sedan. Sagt och gjort. Hemkommen googlade jag och hittade företaget som säljer dem i Sverige och på den extremt ouppdaterade hemsidan hade de rea på en Harry Potter-version. Den var så pass mycket billigare att jag tog den, och jag gillar ju faktiskt böckerna om Harry Potter. (Skillnaden är att det står "Harry Potter" på kanten och att strömbrytaren är utformad som olika föremål ur HP-böckerna.)

Nu har jag hunnit testa den ett tag och är väldigt nöjd. Den sprider ett kallt sken men det är ändå så pass fokuserat i boken att jag kan läsa med ett sovande barn på vardera sidan om mig, i alla fall om det ena har ansiktet vänt bort från mig. Det knepiga är väl att bläddrandet blir lite mer omständligt med plexiglasskivan och att det i sin tur skulle kunna väcka dem.

Inga kommentarer: