torsdag 6 januari 2011

Kontraproduktivt

Som alltid vid nyår har jag den fina föresatsen att skapa lite ordning i det kaos som också går under beteckningen mitt hem. Det handlar om överskott på ägodelar och brist på organisation. bland böckerna är det väl mest frågan om det sistnämnda; att värdefull hyllplats upptas av annat än böcker, t.ex., men lite rensande skulle ändå inte skada (halvdana deckare står först på ut-listan).

Men då ställer ett av mina bibliotek ut vagnar med utrangerade böcker som jag bara inte kan låta bli utan fyller vagnens underrede med:

Utanmyr av Sofia Nordin (har jag läst den?)
Hemkomsten av Bernhard Schlink
Svart dam av Maria Fagerberg (dubblettdrottningen slår till igen)
Ikarosflickan av Helen Oyeiyemi (har länge tänkt låna och läsa)
Höstoffer av Mons Kallentoft (deckarhögen)
Ofeliaetyderna av Rose Lagercrantz
Claires leende av Eva Ström
Jenny Häggs mamma solar brösten i sovrummet av Ida Säll (har ett vagt minne av en bra recension)
Värsta mammans handbok av Kate Long (potentiell skämsbok)

Inga kommentarer: