fredag 5 september 2008

Bokbyte

Jag har anmält mig till Bokhoras nya bokbyte och hoppas nu att svägerskan väljer en tid för sonens ettårskalas så att jag kan klämma in tre begivenheter på en dag: bokbyte - ettårskalas - föreställning.

Jag har i alla fall en trave böcker jag tänkt ta med mig - inga titlar nämnes här, för överraskningseffektens skull - men det är lite knepigt, eftersom jag har någon sorts rykte att försvara. Förra gången hade jag fått med mig några synnerligen eftersuktade exemplar ur min dubblettsamling men det var ju mest en slump - kommer det jag väljer den här gången att vara rynka-på-näsan-böcker eller kanske-kan-vara-nåt eller just någons guldkorn? Men som då blir det dubbletter, böcker jag läst och inte känner ett behov av att ha kvar men tycker är OK och böcker jag finner totalt hopplösa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, jag har också en massa böcker att ta med mig! Är mkt osäker på vad som faktiskt kommer att uppskattas, men gör mitt bästa.