fredag 4 april 2008

Nu börjar packandet

Vi hade mäklare på besök igår och domen var att en av bokhylleväggarna i sovrummet måste bort inför fotografering och visning. Fem överfulla Billybokhyllor. Och så naturligtvis en massa andra saker men det är framför allt böcker som ska packas ned i kartonger under de närmaste dagarna. Sedan kommer vi att bo i vad som känns som ett mellanrum i minst två månader. Jag rivstartade igår med att placera min samling Barnbiblioteket Saga i papperskassar, sedan orkade jag inte mer.

Det är kanske fegt att göra som mäklarna säger men samtidigt håller jag ju med om att vårt sovrum/bibliotek är ganska udda och kanske inte optimalt för att visa lägenhetens potential. Förhoppningsvis kommer vi att få till helheten bättre i villan - om vi inte gör det så är det nog något fel på oss, med tanke på hur mycket vi kan sprida ut våra disparata föremål.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nää, vad trist att plocka ned bokhyllor som homestajling! Jag tycker de är vackra. Nu vet ju inte jag hur det såg ut och antagligen blir det mycket ljusare och mera plats men det låter ändå tragiskt på något vis. Lycka till med nya boendet.