onsdag 16 april 2008

Flyttblogg

Någon (Ka) hörde min (implicita) bön om förståelse (och förlåtelse) och bad om flyttrapport. Mycket enklare.

Igår blev lägenheten fotograferad inför försäljningen och Fästmannen och jag sprang som små yra höns och flyttade saker samt oss själva ur bild. Det är en mycket avskalad version av vår lägenhet som visas upp men en del underligheter finns kvar (de omatchade sängarna står högst på den listan).

Efter allt bokbortfraktande fick vi i alla fall inte en enda kommentar om att vi har mycket böcker för det har vi inte, inte just där och "mycket" är ett relativt begrepp. För säkerhets skull har jag fyllt mitt lilla skåp på kontoret med pocketböcker jag tror att jag kommer att behöva t.o.m. juni och redan första dagen insåg jag att jag inte hade någonting att läsa på bussen, d.v.s. något som inte vägde bly (mina armar och min rygg var inte fullt funktionella) alternativt var ömtåligt. Räddningen blev ett, som vi upptäckte, trasigt exemplar av Mästaren och Margarita så nu parallelläser jag tre böcker.

Inga kommentarer: