onsdag 5 mars 2008

Läsa i sängen

Jag läste en artikel eller om det var en recension av Himlens hjärta och hakade upp mig på en sak. (Detta är inte ett ordagrant citat, eftersom jag inte kan hitta källan men jag tror mig ha fångat innebörden.) "Precis som i Bergmans Scener ur ett äktenskap fångas stagnationen i äktenskapet i en scen där paret ligger i sängen och läser varsin bok." Visst, det beror väl på hur det ser ut, men när Fästmannen och jag ligger och läser tycker jag att det är mysigt, liksom beskrivningar av hur andra par ligger och läser tillsammans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl jättemysigt om man kan ligga och läsa varsin bok? Jag får nöja mig med att sambon läser biltemakatalogen.

Amoroso sa...

Haha kul reflektion. Klart att det är jättemysigt att ligga och läsa tillsammans.. :-) Värre om man inte kan göra det.