torsdag 27 mars 2008

Kommande läsprojekt

Eftersom man aldrig kan stanna kvar i nuet funderar jag på vad jag ska ha för snå "läsprojekt" framöver. Först ska jag läsa ut mina lånade böcker men sedan? En månad ska jag nog ägna mig åt att läsa om böcker; det blir alldeles för lite sådant för mig. Och så ska jag ta och läsa böckerna jag bytte till mig i januari. På spaning efter den tid som flytt kan det vara dags att göra ett nytt försök med i sommar - jag läste de tre första böckerna för tolv år sedan men jag skulle vilja läsa samtliga och då måste jag nog börja om från början. Eftersom jag mest läser skönlitteratur kanske jag skulle knåpa ihop något kring facklitteratur och eftersatta biografier där hemma.

Men sedan kommer det att dyka upp böcker som jag bara måste läsa just då, just nu omedelbums och så faller de fina planerna.

Inga kommentarer: