fredag 22 februari 2008

Ledig eftermiddag

Den här eftermiddagen är jag ledig. Det är något lite förbjudet över det, trots att mitt arbete är av den typen att jag kan styra mina tider en del. Och vad blev det då? Biblioteksbesök, naturligtvis. Först Huvudbiblioteket för att låna Hemligt ansikte efter Ka:s kommentar. Sedan vidare till Alvik för att låna Sarah Waters inför Bokkollot. Och där i engelska hyllan stod ytterligare två böcker från att-låna-listan. Så högen därhemma utökades raskt med fem titlar. Och dagens kris är löst.

Hemligt ansikte av Inger Edelfeldt
Affinity av Sarah Waters
Fingersmith av Sarah Waters
Prep av Curtis Sittenfeld
Lucky av Alice Sebold

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, roligt!! Och så kan vi snacka Waters också - fast nu är det några år sedan jag läste just dedär. Passa dig, Affinity är så dyster att man blir alldeles grå om man är känslig...
Hälsningar från andra sidan informationsdisken på bibblan - troligtvis inte samma som du besvistat dock.