torsdag 14 februari 2008

Kan eventuellt uppfattas som fjäsk

Idag är det en månad sedan jag började bokblogga och jag gjorde det med reservationen att ytterligare en blogg med denna inriktning vore ganska överflödigt. Det kan jag nog fortfarande tycka men samtidigt är det så roligt att jag inte tänker sluta i första taget och några läsare har jag uppenbarligen.

Nu till det där fjäsket: jag tycker att det är roligt att så många bokbloggare har barn- och ungdomslitteratur som "inriktning", som bibliotekarier, bokhandlare, lärare eller något annat. Plötsligt får jag den där lilla skjutsen att låna och läsa en kategori böcker som varit sorgligt eftersatt från min sida under några år (även om jag som även som vuxen tidigare läst en hel del). Jag tror att ni, och Bokhora, gör en stor insats för att ge dessa böcker fler läsare - och för att ge läsare som tidigare inskränkt sig till "vuxenböcker" många nya läsupplevelser för ibland är den där gränsdragningen synnerligen godtycklig och bara till förfång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig! Det är kul att många bloggar om barn- och ungdomsböcker.